Alfabet – pokaz filmu i dyskusja
Zapraszamy na pokaz filmu Alfabet do naszych sąsiadów z Apteki Sztuki.
Po filmie rozmowa o nowych możliwościach edukacji.
piątek 26 października godz. 18 – 21
al. Wyzwolenia 3/5
O filmie:
98% dzieci w wieku przedszkolnym osiąga poziom geniuszu w myśleniu dywergencyjnym (które jest jedną z umiejętności potrzebnych do myślenia kreatywnego), ale po ukończeniu szkoły zaledwie 2% z nich osiąga takie wyniki. Winna temu jest w dużej mierze ustandaryzowana edukacja oparta na współzawodnictwie, ocenianiu i testach, która zabija dziecięcą kreatywność i wyobraźnię, ucząc szablonowego sposobu myślenia.
Alfabet pokazuje, w jaki sposób współczesny system edukacji determinuje nasz sposób patrzenia na świat i kształtuje naszą osobowość.
Po filmie zapraszamy na rozmowę, w której udział wezmą:
Marianna Kłosińska
Prezeska naszej Fundacji oraz Fundacji Dzieci Mają Głos.
Zainicjowała i prowadzi jedną z pierwszych w Polsce szkół demokratycznych. Będąc zwolenniczką unschoolingu zdecydowała się na założenie LO Astrid i SP Ronja, aby umożliwić funkcjonowanie Unschoolersom w ramach polskiego prawa.
Od dziecka instytucja szkoły ją uwierała, ale to macierzyństwo skłoniło ją do aktywnego działania w NGO na rzecz tworzenia alternatywy w edukacji..
Elżbieta Manthey – blogerka, dziennikarka, mama. Wspólnie z Wojciechem Musiałem prowadzi blog Juniorowo.pl o wychowaniu i edukacji opartych na szacunku i dobrych relacjach.
Zofia Grudzińska – nauczycielka języka angielskiego, zwolenniczka ruchu szkół demokratycznych, w latach 2013-2015 członkini oraz liderka Zespołu ds. Strategii przy Ministrze Edukacji Narodowej, współzałożycielka Ruchu Społecznego Obywatele dla Edukacji.
Dagmara i Mariusz Ponikiewscy – współtworzą Fundację Stacja Badawczana rzecz rozwoju i nauki dzieci i dorosłych, w której udostępniają przestrzeń twórczej pracy badawczej, dając możliwość realizacji własnych projektów.
Tytus Czyzewski – ur. w 2004 roku, przez trzy lata uczył się w szkole systemowej, następnie spędził rok w międzynarodowej szkole na Mauritiusie, a przez kolejny rok uczył się w podróży – w „worldschoolingu”