Neuroróżnorodne dziewczyny – Warsztaty Umiejętności Społecznych.
Dla nastolatek z roczników 2010-2013
Od lat widzimy, że dziewczynki neuroróżnorodne – w spektrum autyzmu, z ADHD i innymi wyzwaniami rozwojowymi – potrzebują szczególnego wsparcia. Często są diagnozowane później – ich objawy bywają mniej oczywiste, a jednak realnie wpływają na życie. Wiele z nich nauczyło się maskować, dostosowywać do otoczenia i „robić dobrą minę do złej gry”. W efekcie mogą czuć się samotne, niezrozumiane i inne.
Kogo zapraszamy na Warsztaty WUS „Neuroróżnorodne dziewczyny”:
Zapraszamy dziewczyny z roczników 2013-2010, które doświadczają:
- trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów z rówieśnikami,
- poczucia samotności, niezrozumienia lub bycia „inną” niż reszta grupy,
- problemów z wyrażaniem swoich emocji lub rozpoznawaniem uczuć innych,
- niskiego poczucia własnej wartości, braku pewności siebie lub sprawczości,
- trudności w radzeniu sobie w sytuacjach konfliktowych lub stresowych,
- potrzeby maskowania swoich zachowań, aby dostosować się do otoczenia, co bywa męczące i obniża poczucie autentyczności.
Celem warsztatów jest:
- stworzenie bezpiecznej i wspierającej przestrzeni dla dziewczyn neuroróżnorodnych (w spektrum autyzmu, z ADHD i innymi wyzwaniami rozwojowymi),
- wzmocnienie poczucia wartości, sprawczości i podmiotowości uczestniczek,
- pomoc w poznaniu siebie, swoich mocnych stron i sposobów radzenia sobie w codziennych sytuacjach,
- rozwijanie umiejętności społecznych – nawiązywania kontaktów, wyrażania emocji, asertywności i rozwiązywania konfliktów,
- umożliwienie znalezienia grupy rówieśniczek, które podobnie patrzą na świat, aby dziewczyny poczuły, że nie są same.
Nasze metody pracy:
- Porozumienie bez przemocy (NVC) – uczymy się wyrażać swoje potrzeby i emocje w sposób jasny i empatyczny, jednocześnie rozumiejąc innych,
- Pedagogika Gestalt – pracujemy z doświadczeniem tu i teraz, wspierając samoświadomość i autentyczność uczestniczek,
- Podejście oparte na relacjach i budowaniu bezpiecznej przestrzeni – tworzymy atmosferę zaufania, w której każda dziewczyna może czuć się akceptowana,
- Praca z ciałem i uważnością (mindfulness) – rozwijamy świadomość własnych emocji, odczuć i sygnałów płynących z ciała, co pomaga radzić sobie ze stresem i napięciem.
TERMIN ZAJĘĆ
Zajęcia odbywają się co tydzień w środy od 18:00 do 19:30. Pierwsze zajęcia planowane są na 08.10.2025 (NOWY TERMIN)
OPŁATY:
- Konsultacja wstępna: 160zł (50 minut)
- Koszt udziału: 1900 zł za semestr jesienno-zimowy (12 spotkań po 90 minut) oraz spotkanie podsumowujące dla rodziców na zakończenie semestru.
MIEJSCE:
- Poradnia Bullerbyn,
- Warszawa
- Al. Wyzwolenia 7 (parter, wejście w bramie) – mapa (kliknij)
PROWADZĄCE:
Dorota Korniłow-Dej – Psycholożka, socjoterapeutka, trenerka Komunikacji Opartej na Empatii (NVC), w trakcie programu przygotowującego do wykonywania zawodu psychoterapeuty systemowo-psychodynamicznego w Fundacja KONTEKST na Rzecz Rozwoju Psychoterapii i Terapii Rodzin w Krakowie. Od 13 lat wspiera dzieci, młodzież i rodziców w Bullerbynowej Poradni.
Karzyna Trędota – psychożka. Ukończyła m.in. kurs terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży w Centrum CBT, roczny staż w zakresie psychoterapii Gestalt w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie, szkolenia z treningu zastępowania agresji oraz dwustopniowy kurs terapii ręki.
Pracuje również w warszawskiej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się diagnozą dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, konsultacjami wychowawczymi dla rodziców, prowadzi grupy terapeutyczne dla dzieci z trudnościami rozwojowymi oraz warsztaty dla specjalistów.