RADOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA – wakacyjne zajęcia dla dzieci nieśmiałych rozwijające umiejętności społeczne

radość współdziałania

 Zapraszamy dzieci z klas 0-2, do wzięcia udziału w letnich zajęciach warsztatowo-zabawowych rozwijających umiejętności funkcjonowania w grupie pn.

„R A D O Ś Ć   W S P Ó Ł D Z I A Ł A N I A”

Bo rozwijanie umiejętności społecznych może być wspaniałą przygodą!

Zajęcia  polecamy w szczególności  dzieciom nieśmiałych, niepewnym siebie, mającym zaniżoną samoocenę oraz trudność w funkcjonowaniu w grupie.  „Radość współdziałania” to również alternatywa dla dzieci, które nie są jeszcze gotowe na samodzielny wyjazd   oraz  świetna okazja, dla przyszłych pierwszoklasistów, aby z sukcesem zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest wejście do nowej grupy.  

Podczas zajęć warsztatowo-zabawowych, w przyjaznej, wakacyjnej atmosferze i pod okiem doświadczonych psychologów będziemy:

  • ćwiczyć umiejętności współpracy

  • budować zdrowe relacje z rówieśnikami

  • ćwiczyć wypowiadanie się na forum grupy

  • rozpoznawać uczucia i ćwiczyć komunikowanie swoich potrzeb i uczuć

  • rozwijać poczucie własnej wartości u dzieci

  • budować wiarę we własne możliwości

Planujemy dużo dobrej zabawy, ciekawe i rozwijające zadania oraz niezapomniane wakacje w sercu miasta.

 

KIEDY I GDZIE:

Termin:   30.07- 4.08.2017 (niedziela – piątek)

  • 30.07.17 (niedziela) – zajęcia adaptacyjne z rodzicami w godz. 11:00-13:00 (2h)
  • 31.07 – 4.08.17 (pon. – pt) – zajęcia dla dzieci w godz. 8:30/9:00-13:00 (4,5h)

Zajęcia będą odbywały się w Poradni Fundacji Bullerbyn, Aleja Wyzwolenia 7.  Lokalizacja w sercu Warszawy sprawia, że wszędzie mamy blisko i możemy eksplorować miejskie atrakcje.

UCZESTNICY:

  • Zapraszamy dzieci z klas 0-2 (które ukończyły zerówkę, pierwszą lub drugą klasę).
  • Liczba dzieci w grupie: 7-10 dzieci

Ważne:

  • Tygodniowa forma pracy warsztatowej, którą oferujemy, nie jest wskazana dla dzieci, które zmagają się z własnymi agresywnymi zachowaniami.
  • Warunkiem przyjęcia dziecka do grupy jest wcześniejsza konsultacja z rodzicem prowadzona przez psychologa.

Jaki jest cel konsultacji wstępnej? – zależy nam aby każde dziecko w pełni skorzystało z proponowanej formy zajęć, dlatego zajęcia grupowe poprzedzone są konsultacją z rodzicem. Celem konsultacji jest poznanie mocnych stron dziecka oraz obszarów w rozwoju dziecka wymagających wsparcia a w efekcie przyjęcie dziecka do grupy lub rozważenie innych form wsparcia rozwoju.

ZAPRASZAMY DZIECI, KTÓRE:

  • Są nieśmiałe, niepewne siebie, trudno nawiązują kontakt
  • Mają trudności z adaptacją w grupie
  • Chcą pracować w zespole z innymi dziećmi, ale nie do końca to potrafią
  • Nie są gotowe na wyjazd na kolonie bez rodziców
  • Przygotowują się do pójścia do pierwszej klasy szkoły podstawowej lub czeka je zmiana środowiska
  • Doświadczają emocji z którymi nie do końca wiedzą co zrobić, jak sobie z nimi poradzić
  • Chcą czuć się akceptowane przez kolegów i koleżanki
  • Chcą doświadczać radości ze wspólnego działania

a także

  • Chcą wziąć udział w ekscytującej grze miejskiej
  • Lubią przygody i odkrywanie tajemnic
  • Chcą odkrywać uroki lata w Warszawie, jej parki i inne zakamarki
  • Lubią wylegiwać się na kocu, grać w badmintona, frisbee

PLAN ZAJĘĆ:

Pierwszy dzień (niedziela 30.07, 11:00-13:00) – spotkanie adaptacyjno – integracyjne: W niedzielne przedpołudnie spotkamy się w gronie dzieci, rodziców i prowadzących zajęcia. Będzie to czas na poznanie kolegów i koleżanek, pierwsze wspólne zabawy oraz częstowanie się smakołykami, które przyniesiemy. Dzięki poznawaniu się na bezpiecznym gruncie, w towarzystwie rodziców, dzieciom łatwiej będzie spotykać się w kolejne dni. Rodzice natomiast będą mogli nabrać pewności, że oddają dzieci w dobre ręce.

Kolejne dni (pon. – pt):

8:30 – 9:00 Przyjazd dzieci.

9:10 – 9:30 Krąg otwierający dzień (rozpoczęcie wspólnych zajęć, wymiana pomysłów).

9:30 – 10:00 Drugie śniadanie

Wspólne przygotowywanie i spożywanie drugiego śniadania będzie codziennym rytuałem, podczas którego dzieci będą ćwiczyły współpracę, ale i dokonywanie małych acz ważnych wyborów. Czego chcę, na co mam ochotę? Będzie kolorowo i zdrowo.

10:00 – 12:30 Działania warsztatowo-zabawowe

Zajęcia w lokalu Poradni oraz na świeżym powietrzu, mające na celu rozwijanie umiejętności współpracy w zabawie i działaniach grupowych, psychoedukację na temat radzenia sobie z emocjami oraz wspieranie komunikacji opartej na szacunku do siebie i innych.

12.30 – 13.00 Krąg na zakończenie dnia.

OSOBY PROWADZĄCE ZAJĘCIA:

Monika Mućko – psycholog, terapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie Czteroletniego Szkolenia w Terapii Poznawczo-Behawioralnej (CTPB).

Pracuje z dziećmi, prowadząc grupy terapeutyczne dla dzieci z trudnościami rozwojowymi oraz rozpoznaniem ADHD, ZA, zajęcia warsztatowe rozwijające umiejętności społeczne oraz terapię indywidualną dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych. Wspiera również rodziców udzielając im konsultacji psychologicznych oraz prowadząc warsztaty umiejętności rodzicielskich.

Doświadczenie w pracy warsztatowej i terapeutycznej zdobywała między innymi w Fundacji Dzieci Niczyje, Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS,Fundacji Pomocy Edukacyjno – Terapeutycznej dla Niepełnosprawnych SCOLAR, na Oddziale Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Samodzielnego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie.

„W swojej pracy staram się zrozumieć funkcjonowanie osoby, jej potencjał oraz źródła trudności aby wesprzeć ją w samodzielnym dążeniu do zmiany. Uważność i ciekawość drugiego człowieka pozwala mi czerpać wiele satysfakcji z mojej pracy.”

Dorota Korniłow – psycholog, socjoterapeutka

Ukończyła roczny program edukacji psychologicznej i rozwoju osobistego w zakresie psychoterapii Gestalt w Instytucie Terapii Gestalt (ITG) w Krakowie, który posiada akredytację EAP i EAGT, oraz Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie. Ma też za sobą szkolenia z Treningu Zastępowania Agresji, oraz Racjonalnej Terapii Zachowania.

Posiada  doświadczenie w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w funkcjonowaniu społecznym, radzeniu sobie z emocjami i stresem, nadpobudliwością psychoruchową. Prowadzi warsztaty umiejętności rodzicielskich, oraz grupy wsparcia dla rodziców.

„Bliskie jest mi podejście humanistyczno-egzystencjalne. Podczas spotkań buduję atmosferę wzajemnego zaufania, dającą optymalne warunki do rozwoju i uwolnienia wewnętrznych zasobów, które tkwią w każdym z nas.”

KOSZT:

  • Konsultacja z rodzicem – 120zł (50min.)

Konsultacja nie dotyczy dzieci, które uczestniczyły w Warsztatach Umiejętności Społecznych w Poradni Bullerbyn w roku szkolnym 2016/2017. W przypadku dzieci uczestniczących obecnie (wiosna 2017) w Warsztatach Umiejętności Społecznych w Fundacji Bullerbyn prosimy o skonsultowanie udziału swojego dziecka na warsztatach wakacyjnych z psychologiem prowadzącym zajęcia semestralne.

  • Wakacyjne Warsztaty Umiejętności Społecznych “Radość współdziałania”- 820 zł

W CENIE:

  • Spotkanie adaptacyjno-integracyjne dla dzieci i rodziców (w niedzielę 30.07, 2h)
  • 5 dni intensywnych działań grupowych (łącznie 22,5h)
  • Zajęcia w kameralnej grupie (7-10 osób)
  • Zajęcia prowadzone przez 2 psychologów i 1-2 stażystów
  • Drugie śniadanie
  • Ubezpieczenie NNW dziecka
  • Konsultacja zwrotna  z rodzicem po zakończeniu turnusu – spotkanie poświęcone omówieniu funkcjonowania dziecka podczas zajęć, wniosków i wskazówek dla rodziców.

Istnieje możliwość kontynuacji zajęć (Warsztaty Umiejętności Społecznych) w czasie roku szkolnego.

Zapisy:

Dokumenty: